2016. július 9., szombat

Hol vagy, Király?

A kastély rozsdás, időrágta kapuja nyitva állt; 
beléptem rajta, tervem volt megkeresni a királyt. 
Álmot láttam, borzongatót-szépet: 
én voltam a hősnő, a hős egy kísértet. 

Meg kell őt találjam! - lábaim vittek a kastélyon át;
csak egy cél vezérelt, meglelni a királyt. 
Uram, Királyom! Hol van hát két óvó, ölelő karod? 
Életre kelt az álom, eljöttem hozzád, tudom, te is ezt akarod. 
Nélküled nem élek, és nem is halhatok... 
Tébolyult-őrjítő e köztes állapot!

Segíts rajtam, Király, gyere el értem! 
Vigyél magaddal! Hát hiába kérem?!
Nem élhetek veled, meghalok hát érted; 
ruhámra rászárad élénkpiros véred...

Nézd! Az én vérem a tied mellé csorog...
Gyere gyorsan, Király, nemsoká' meghalok!

Hajamat tépve, ruhámat szaggatva rohantam tovább, 
s egy varázslatillatú pillanatban elém lépett a király. 

Rám nézett gyönyörű, áttetsző szemével, 
átölelt két erős kísértet-kezével. 
Nem szólt egy szót sem, nem is volt rá szükség; 
ketten eggyé váltunk, majd együtt váltunk füstté. 

Felszállott a füst, gomolygott az égbe.
Eljött a Királyom, eljött értem végre! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése